top of page

Kérdőív. Online vagy offline?


Mielőtt kapásból rávágnád, hogy online, gondoljuk kicsit végig, melyik milyen előnnyel - hátránnyal jár, illetve hol jelent jobb megoldást az egyik vagy a másik.

Az online kérdőív tény és való, hogy egyszerűbb. Több olyan ingyenes felület van, ahol elég felvinned a kérdéseket, a válaszokat pedig a rendszer feldolgozza. Ilyen például a Google kérdőívkészítője vagy a www.kerdoivem.hu rendszere. Én ez utóbbit használom már évek óta, soha nem volt még gond vele. 50 válaszig ingyenes, afelett pedig különféle előfizetői csomagok közül választhatsz. Amennyiben csak a szakdolgozatodhoz, egy alkalommal van szükséged rá, akkor elég lehet az ingyenes verzió is. Ha szeretnél 50 feletti válaszokat, akkor érdemes egy előfizetői fiókot létrehozni. Ez sem horror, 3.000 Ft, negyedévre. A professzionális fiók sem túl drága, de szerintem egy kérdőív miatt azt már nem érdemes választanod.

Az online kérdőívet magát, egy linkkel tudod eljuttatni a kitöltőkhöz. Gyors, egyszerű, elegáns megoldás. A probléma ott szokott előjönni, amikor nem jönnek a válaszok és nem tudod visszanézni, melyik ismerősöd ismerőse töltötte már ki és melyik nem, hiszen nincs közvetlen kapcsolatod a kitöltőkhöz. Ilyen szempontból az offline kérdőív szerencsésebb, mivel ott megteheted, személyesen te töltöd ki a kérdőívet esetleg ott vagy, amikor kitöltik. Így pontosan tudod, kit lehet még megkérni később a kitöltésre, akinek éppen nem volt alkalmas az időpont vagy nem érted el. Viszont ez sok plusz idő.

Az offline kérdőív olyan esetben is szerencsésebb, mikor nem ismered a kitöltők emailcímét, kapcsolati adatait. Például egy kozmetikai vagy autószalon vásárlóinál.

Az offline nagy hátránya viszont, hogy utána az eredmények ábrákon történő feldolgozásához fel kell vinned majd az adatokat gépre is. Nem kis munka ez sem.

Offline, papír alapú kérdőívet csak abban az esetben használnék önmagában, ha valahol, ismerősnél kell otthagynom a kérdőíveket és ő "úttörőbecsületszavára" megígéri, ki fogja töltetni a vendégeivel, a vásárlóival.

Az online olyan esetben megfelelő, ha ismered a kitöltők csoportját, például tagja vagy valamilyen klubnak, társaságnak. Jó megoldás akkor is, ha van kapcsolatod ahhoz, aki eléri a célcsoportodat. Például egy iskola tanulóihoz vagy tanáraihoz.

Eredményes megoldás az online és az offline ötvözése is. Online elkészíted a kérdőívet és online értékeled is. A kitöltést pedig egy tableten, a helyszínen személyesen végzett el vagy legalábbis felügyeled. Így egyszerre élvezheted mindkét megoldás előnyeit. Ez a módszer jó megoldás lehet kiállítások, vásárok látogatói, hotel vendégek elérésére.


167 megtekintés0 hozzászólás
bottom of page