Miről írjál számvitel témában? Itt egy ötlet.
2016. nyarán kihirdetésre került az új számviteli törvény. A módosítások többsége a 2017-ben induló üzleti évtől lép hatályba, de alkalmazható már a 2016-ban induló üzleti évre is.
Érdemes a változásokat pontonként, egyesével átvenni. Minden változásnál fel lehet tüntetni, a korábbi gyakorlathoz, törtvényi rendelkezéshez kepést hol okoz ez problémát (elszámolás, nyilvántartás stb. terén) a közszféra számára.
Néhány példa kérdés:
„Kassó Zuzsa: Az állami feladat fogalma, az államháztartás számviteli rendje: A fejlett országokban régóta probléma a költségvetési szféra hatékonyságának növelése, az ehhez vezető legjobb út, ennek során:
- Hogyan lehet korlátot állítani a folyamatosan jelentkező, de a jövedelemtermelő képesség alapján indokolatlan igények kielégítésének, azaz hogyan lehet a költségvetési hiány növekedését megakadályozni?
- Hogyan lehet elérni, hogy a közszféra hasonló hatékonysággal működjön, mint a magán szféra?
- Milyen szabályok biztosítsák ezek megvalósulását, milyen allokációs módszert működtessenek?
- Hogyan lehet a hosszú távú követelések és kötelezettségek állandó számbavételét megoldani, ezzel a hosszú távú egyensúly megtartását biztosítani?”
forrás https://www.mkvk.hu/letolthetoanyagok/.../okk/2016/III.02_KezdiArpad_dia.pdf
Gondold végig:
Az idén júliusban kihirdetett új számviteli törvény segíti vagy gátolja a közszféra elszámolási tevékenységét?
Mely pontokon?
Ha nem érinti a közszférát az új törvény, akkor te mely számviteli rendelkezéseket alkalmaznád a közszféra számviteli politikájába?
Milyen egyéb jogszabályokkal kell figyelni a közszféra számvitelénél?
Amennyiben a közszférában dolgozol, akkor mindenképpen emeld be a dolgozatba a saját munkahelyed számviteli gyakorlatát.
Jó gondolkodást.